Otsikko
Mistä saisin tietoja Suomessa myytävien kemiallisten lannoitteiden koostumuksesta eri vuosina, muutokset? Koska alettiin valmistaa hivenlannoitteita ja…

Kysytty

Mistä saisin tietoja Suomessa myytävien kemiallisten lannoitteiden koostumuksesta eri vuosina, muutokset? Koska alettiin valmistaa hivenlannoitteita ja hivenravinteita lisätä lannoitteisiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lannoitteita koskeviin kysymyksiin paras taho vastaamaan Suomessa on todennäköisesti Kasvintuotannon tarkastuskeskuksen maatalouskemian osasto
http://www.kttk.fi/.

Turun kaupunginkirjaston kokoelmiin sisältyy erittäin niukasti lannoiteteollisuutta käsittelevää kirjallisuutta. Turkukokoelmastamme löytyy teos: Jalava, Matti: Kolmekymmentä vuotta maan parhaaksi - Kemira Agro Oy Uudenkaupungin tehtaat 1965 - 1995. Teoksessa kerrotaan lannoitetuotannosta.

Viikin tiedekirjastossa on enemmän aihetta käsittelevää kirjallisuutta http://www-db.helsinki.fi/eviikki/eVIIKKIfreimi.html), esimerkkinä Lannoitekäsikirja vuodelta 1995.