Mistä saisi tietää entisen Sumiaisten kunnan alueen nykyisen, uusimman asukasluvun? Ennen kuntaliitosta se oli noin 1300, mutta hieman on tippunut siitä. Jos…

Kysytty

Hei. Mistä saisi tietää entisen Sumiaisten kunnan alueen nykyisen, uusimman asukasluvun? Ennen kuntaliitosta se oli noin 1300, mutta hieman on tippunut siitä. Jos mahdollista niin erikseen kirkonkylän taajaman asukasluku ja haja-asutusalue. Alueeseen sisältyy kaksi postinumeroaluetta 44280 ja 44260.

Vastaus

Vastattu

Tässä tarvitaan nyt niin tarkkoja tietoja, ettei niitä verkon kautta näköjään löydy. Wikipedian artikkeli mainitsee kyllä Sumiaisten kirkonkylän asukasluvun (430), mutta ei haja-asutusaluetta erikseen. Postinumeroiden 44260 ja 44280 osoite on Äänekoski. Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä suoraan Äänekosken kaupungin viranomaisiin, joilla todennäköisesti on tällainen asukaslukutieto olemassa. Puhelinvaihteen numero on 020 632 2000, sähköpostia voi lähettää osoitteella kirjaamo@aanekoski.fi. Suoraan voi yrittää soittaa toimistosihteeri Tuula Ruuskalle, puh. 040 740 7311, joka näyttää koonneen verkkosivuilla olevat perustiedot. Hän ainakin osaa sanoa, onko etsittyä tietoa saatavana.

Heikki Poroila