Mistä löytyisi tietoa asynkronisesta vaihtosähkömoottorista (mm. tyypillinen rakenne, toimintaperiaate)?

Kysytty

Mistä löytyisi tietoa asynkronisesta vaihtosähkömoottorista (mm. tyypillinen rakenne, toimintaperiaate)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaihtosähkömoottoreista kerrotaan mm. seuraavissa teoksissa:

Aura, Lauri: Sähkökoneet ja tehoelektroniikan perusteet, 1996,
Niiranen, Jouko: Sähkömoottorikäytön digitaalinen ohjaus, 1999 sekä
Sähkötekniikan käsikirja 2, 1977.

Kaikki kirjat löytyvät Kokkolan kaupunginkirjastosta tai Koulutuskirjastosta. Lisää kirjoja aiheesta voit etsiä Anders-aineistotietokannasta (http://webkirjasto.kpnet.fi ) kirjoittamalla Aihe/kohde-riville hakusanan sähkömoottorit tai sähkökoneet.

Voit myös käydä kirjastossa ja etsiä aineistoa suoraan hyllystä. Kokkolan kaupunginkirjaston luokasta 62.6 ja Koulutuskirjaston luokasta 621.3 löydät sähkötekniikkaa käsitteleviä kirjoja. Henkilökunta opastaa tarvittaessa.