Otsikko
Mistä löytäisin painetun lähteen, jossa kerrotaan Marabou-brändistä? Tietokirjaa lähinnä etsin.

Kysytty

Mistä löytäisin painetun lähteen, jossa kerrotaan Marabou-brändistä? Tietokirjaa lähinnä etsin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ruotsalaisesta Marabou-tuotemerkistä ei valitettavasti löydy tietokirjoja Suomen kirjastoista. Vuonna 1916 perustettu Marabou on nykyään monikansallisen Mondelez Internation -yrityksen tuotemerkki. Jonkin verran perustietoja löytyy Maraboun suomenkielisiltä verkkosivuilta. MTV Uutiset on myös julkaissut verkkosivuillaan Marabou-suklaata käsittelevän jutun. Tietoa saattaa mahdollisesti löytyä myös suklaan historiaa käsittelevistä kirjoista. Esimerkiksi Vaski-kirjastojen kokoelmista löytyy Sophie D. Coen ja Michael D. Coen teos Suklaan historia (2005).

Lähteitä

Coe, Sophie D. & Coe, Michael D.: Suklaan historia. Suom. Auri Paajanen. Sitruuna, Kerava 2005.

Maraboun verkkosivut. Marabou Tänään. https://www.marabou.fi/maraboun-tarina

"Tiesitkö tämän Marabou-suklaasta..." MTV Uutiset, 12.1.2010. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tiesitko-taman-marabou-suklaasta/32…