Otsikko
Mistä löytäisin nuotit Lea Lavenin Vapaapäivä La Sorpresa kappaleeseen Käännöksen on tehnyt Sauvo Puhtila

Kysytty

Mistä löytäisin nuotit Lea Lavenin Vapaapäivä La Sorpresa kappaleeseen
Käännöksen on tehnyt Sauvo Puhtila

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tähän kappaleeseen en löytänyt nuottia mistään kirjastosta. Suomenkieliset sanat löytyvät erillisestä vihkosesta "Toivelauluja : iskelmien aarreaitta", osasta 80 (Fazer, 1969). Laulu alkaa: "Koko viikon kiire painaa". Laulun on suomeksi levyttänyt Lea Lavenin lisäksi myös Bengt Huhta eli Kristian. Chordify-sivulta löytyvät kappaleen soinnut: https://chordify.net/chords/vapaapaiva-kristian-pioninkukka. Laulu löytyy myös karaoke-dvd-levyltä "Laulavakoira. 22 : 40 laulua" (Laulavakoira, 2012).

Laululla on useita säveltäjiä, joiden nimet on merkitty eri lähteissä milloin missäkin järjestyksessä: Jimmy Fontana (oikealta nimeltään Enrico Sbriccoli), Italo Nicola Greco (tai Italo Greco tai I. N. Greco) ja Mario Cantini. Alkuperäisen sanoituksen ovat tehneet Mogol (oikealta nimeltään Giulio Rapetti) ja Gianni Boncompagni.