Mistä löytäisin kirjoja, artikkelia ja tutkimuksia (esim. väitöskirja), joka käsittelisi mielenterveyteen liittyvää verkostotyötä, verkostokarttoja jne.?

Kysytty

Mistä löytäisin kirjoja, artikkelia ja tutkimuksia (esim. väitöskirja), joka käsittelisi mielenterveyteen liittyvää verkostotyötä, verkostokarttoja jne.?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Verkostotyöstä ja verkostokartoista löytyy kirjoja ja artikkeleja. Koulusi kirjastossa käytössäsi on Linda-tietokanta, jolla voit etsiä mm. tutkimuksia aiheesta asiasanalla verkostotyö, artikkeleja voit etsiä samoin Arto-tietokannasta. Tässä muutamia:

Härkönen, Tuuli: Nuoren kiinnittäminen viranomaisverkostoon, verkostonäkökulma rikoksilla ja päihteillä oirehtivien nuorten kanssa tehtävään sosiaalityöhön, Pro gradu -työ, 2001

Pesonen, Arja: Asiantuntijuus ja osaaminen sosiaali- ja terveysalan mielenterveystyössä : pari-, tiimi- ja verkostotyö sekä muutos ja työssä jaksaminen, 2005

Seikkula, Jaakko: Dialoginen verkostotyö Tammi, 2005

Arnkil, Tom Erik
Avoimet dialogit ja ennakkointidialogit : sosiaaliset
verkostot psykososiaalisessa työssä
artikkeli kausijulkaisussa Yhteiskuntapolitiikka-YP. - Helsinki 66 (2001) : 2, s. 97-110.

Saavalainen, Mari
"Näinhän meillä on aina tehty" : verkostotyön
kouluttajan näkökulma
artikkeli kausijulkaisussa
Perheterapia SMS:n perheterapiakeskuksen julkaisu. -
Helsinki : Suomen mielenterveysseura, 14 (1998) : 4, s. 42-49.