Mistä löytäisin Heikki Klemetin säveltämän laulun nuotin "Beetlehemin seimi" Laulu alkaa sanoilla "Me käynmme Jeesus,pienoinen,nyt Betlehemin seimelle.Sä valon…

Kysytty

Mistä löytäisin Heikki Klemetin säveltämän laulun nuotin "Beetlehemin seimi" Laulu alkaa sanoilla "Me käynmme Jeesus,pienoinen,nyt Betlehemin seimelle.Sä valon loistaa meille suo, tie näytä majan halvan luo".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu löytyy kokoelmasta Joulun odotuksessa (julk. Naiskuoroliitto, 2001, M-55005-380-9))nimellä Betlehemin seimelle. Kokoelma on lainattavissa Joensuun kaupunginkirjaston musiikkiosastolta (tällä hetkellä lainassa, ep. 18.10.2006).

Kokoelmasta "Taas kaikki kauniit muistot : joululaulujen taustat ja tarinat" (WSOY 1982, ISBN 951-0-11444-8)löytyy
s. 131 H. Klemetin sovitus suom. kansansävelmästä, joka alkaa sanoin "Tulemme, Jeesus, pienoises, nyt Beetlehemiin seimelles". Kokoelma on Limingan kirjastossa.