Mistä löytäisin artikkeleita kehitysvammaisten seksuaalisuudesta?

Kysytty

Mistä löytäisin artikkeleita kehitysvammaisten seksuaalisuudesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Arto-tietokannasta löytyy useita artikkeleita aiheesta. Hakukriteereinä voi käyttää kehitysvammaiset ja seksuaalisuus. Kehitysvammaliiton julkaisemassa Ketju-lehdessä on artikkeleita mm. aiheista Ikäihmisen seksuaalisuus haaste työntekijälle (Ketju 1/2001) ja Raskaaksi vai ei (Ketju 2/2002).

Englanninkielisiä artikkeleita aiheesta on julkaistu mm. Journal of Intellectual Disability Research -lehdessä, esim. Sexuality and personal relationships for people with an intellectual disability. Part I: service-user perspectives
Journal of Intellectual Disability Research
Volume 53, Issue 11, Date: November 2009, Pages: 905-912
E. Healy, B. E. McGuire, D. S. Evans, S. N. Carley

Verneri-palveluverkossa on (vammaisten) seksuaalisuuteen liittyvää tietoa sähköisessä muodossa, osoitteessa http://verneri.net/yleis/tietopankki/arki/seksuaalisuus.html.

Kehitysvammaliiton kirjaston Kevali-kokoelmasta, joka on vapaasti selattavissa kirjaston sivustolla, löytyy lisää aiheeseen liittyvää kirjallisuutta.