Mistä löydän heinolan kaupungin julkaisun jossa kerrotaan Lyseonmäen koulusta ja sen pitkäaikaisesta kuvaamataidonopettaja opettajasta Rauha Kaukaisesta?

Kysytty

Mistä löydän heinolan kaupungin julkaisun jossa kerrotaan Lyseonmäen koulusta ja sen pitkäaikaisesta kuvaamataidonopettaja opettajasta Rauha Kaukaisesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lyseonmäen koulusta löytyi kokoelmistamme kaksi kirjaa, joissa kummassakin on lyhyehköjä mainintoja opettaja Rauha Kaukaisesta:

Heinolan koulu 150 vuotta : lukioon johtavaa koulutusta 1847-1997, 1997
Spes Heinolae: sata vuotta lukio-opetusta Heinolassa 1905-2005, 2005

Molemmat kirjat lainattavissa/kaukolainattavissa Heinolan kaupunginkirjastosta