Missä teoksessa ja minä vuonna Aale Tynni on julkaissut runon Tuulenpesät: "Kun syksyllä peippo lähtee ja laulu häviää ja metsä on aivan tyhjä, niin puilla on…

Kysytty

Missä teoksessa ja minä vuonna Aale Tynni on julkaissut runon Tuulenpesät:

"Kun syksyllä peippo lähtee
ja laulu häviää
ja metsä on aivan tyhjä,
niin puilla on ikävää...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En löytänyt runoa mistään kokoelmasta. Se löytyy esim. nuottikokoelmasta Koulukuoro 9 : Kuusi laulua Lapsi- ja nuorisokuorolle, säv. Tapani Arvola. Lisäksi runo on sellaisissa lasten kootuissa runokirjoissa kuin Suomen lasten runotar, Otava 1994 ja Pikku Pegasos, Otava 1980. Kun Aale Tynni on tehnyt aapisia esim. Martti Haavion kanssa, olisikohan runo alun perin ilmestynyt jossain sellaisessa.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Lasten paratiisi (1968).

Löytyy ainakin vuoden 1968 kirjasta Lasten paratiisi, joka perustuu tsekkiläisen lastenkirjan saksankieliseen painokseen. Tässä kirjassa mainitaan että runot ovat Aale Tynnin vuodelta 1964.