Otsikko
Missä elokuvassa oli saari joka paljastuikin jättimäiseksi kilpikonnaksi?

Kysytty

Missä elokuvassa oli saari joka paljastuikin jättimäiseksi kilpikonnaksi?

Vastaus

Vastattu

Tällainen saari löytyy ainakin Disneyn Aladdinin toisesta jatko-osasta, Aladdin ja varkaiden kuningas (1996). Elokuvassa etsitään aarretta "katoavalta saarelta", joka paljastuu olevan jättiläismäisen kilpikonnan selässä.

0 ääntä

Kommentit

Japanilaisen satuperinteen sadusta Urashima Tarosta ja kilpikonnasta ammentavat ainakin Mamoru Oshiin piirroselokuva Urusei Yatsura 2: Beautiful Dreamer (1984) ja Alfred J. Kwakin 2. kauden jakso 4: Loma saarella (1990).