Otsikko
Minun pitäisi tehdä esitelmä kaukoputkista (fysiikan tunnille (7. lk)). Mistä löytyisi asiaan (miten kaukoputket toimivat) liittyvää tietoa ja…

Kysytty

Minun pitäisi tehdä esitelmä kaukoputkista (fysiikan tunnille (7. lk)). Mistä löytyisi asiaan (miten kaukoputket toimivat) liittyvää tietoa ja havainnollistavia kuvia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMetistä löytyivät esimerkiksi teokset: Kaukoputket : käyttäjän opas / Olli Manner (4. laaj. p., 2005) ja Hubble : 15 vuoden löytöretki / Lars Christensen (2005). Voit katsoa itse lisää HelMetistä (www.helmet.fi) hakemalla asiasanahakuna kaukoputket tai tähtitiede. Aiheesta löydät paljon lisää tietoa Ursan sivuilta www.ursa.fi tai Makupalat-aihehakemiston (www.makupalat.fi) kautta > Ympäristö > Tähtitiede.