Minulla on Samsung Galaxy tab3 taulutietokone ja OTG-kaapeli jolla voi yhdistää muistitikun tablettiin. Pystyykö tabletilta siirtämään tekstitiedostoja…

Kysytty

Hei.
Minulla on Samsung Galaxy tab3 taulutietokone ja OTG-kaapeli jolla voi yhdistää muistitikun tablettiin. Pystyykö tabletilta siirtämään tekstitiedostoja muistitikulle? Esimerkiksi verkosta ladatun artikkelin. Jos niin miten?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näyttäisi siltä, että isomman kokoisilla Tab3-laitteilla tiedostonsiirron pitäisi onnistua. 7 tuuman mallissa se taas ei ole mahdollista. Tällä ohjelmalla asian voi kuitenkin halutessaan varmistaa https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.chainfire.usbhostdiagn…. Liitä tikku kiinni tablettiin ja paina ohjelmassa kohtaa ”Start diagnostics”.

Jos laite tukee OTG:ta, tiedoston siirtäminen on mahdollista. Siirtoon tarvitsee tiedostonhallintaohjelman. Samsungin oma tiedostot-ohjelma kelpaa, mutta tässä tapauksessa ES-resurssinhallinta (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.estrongs.android.pop) voi olla selkeämpi. Paikanna siirrettävä tiedosto, paina pitkään tiedostosta ja esiin tulee valikko. Paina ”Kopioi”. Paikanna tämän jälkeen tikku. ES-resurssinhallinnassa tämä käy helposti yläpalkista (olettaen, että laite tunnistaa tikun). Tikun sisällä paina alalaidasta ”Liitä”.