Otsikko
Minulla on hukassa eräs rakas eläintietokirja jota lainasin kymmeniä kertoja lapsena suurin piirtein 2004-2006 välillä. Teoksen nimi oli Maailman eläimet,…

Kysytty

Minulla on hukassa eräs rakas eläintietokirja jota lainasin kymmeniä kertoja lapsena suurin piirtein 2004-2006 välillä. Teoksen nimi oli Maailman eläimet, kyseessä valkokantinen melko suurikokoinen kirja. Kuvitukset kirjassa olivat hyvin realistisia piirroksia. Piirroksia oli myös kirjan kannessa, keskellä muita isompana kuvana muistaakseni elefantti. Otsikko Maailman eläimet oli punaisella, melko paksulla fontilla, isoilla kirjaimilla. Sisältö käsitteli kaikenlaisia eläimiä, mm. nisäkkäitä, lintua ja matelijoita. Kuvaa kirjasta minulla ei valitettavasti ole, joten kuvaus perustuu muistikuviin (joka on tässä tapauksessa melko tarkka, tätä kirjaa tuli luettua sen verran paljon). En ole onnistunut löytämään tätä edes Googlesta eikä paikallisesta kirjastosta, josta tätä aikanaan lainasin, löydetty mitään. Olisin todella kiitollinen jos saisin edes kuvan tai hieman tarkempaa tietoa kirjasta.

Vastaus

Vastattu

Hei,
kirja voisi olla vuonna 2002 ilmestynyt Maailman eläimiä-kirja. Sen tekijät ovat:
Felix, Jiri ; Knotek, Jaromír, kuvittaja ; Knotková, Libuše, kuvittaja ; Nuuja, Ismo, kääntäjä.
Kirjan kannessa nimi on punaisella ja kansikuvan keskellä on norsu.

Tässä on vielä linkki (alla) OUTI-kirjastojen sivustolle, jossa kyseinen kirja näkyy. OUTI-kirjastoissa kirjaa on saatavana Kuusamon, Kiimingin ja Rajakylän kirjastoissa. Voit varata sen omaan lähikirjastoossi (OUTI-kirjastot) maksutta.

https://outi.finna.fi/Record/outi.555799