Minulla oli varattuna kirja ja unohdin noutaa sen määräaikaan mennessä (9.8.2019). Lähteekö kirja nyt takaisin toiseen kirjastoon ja pitääkö minun varata kirja…

Kysytty

Hei! Minulla oli varattuna kirja ja unohdin noutaa sen määräaikaan mennessä (9.8.2019). Lähteekö kirja nyt takaisin toiseen kirjastoon ja pitääkö minun varata kirja uudestaan?

Vastaus

Vastattu

Jos kirjasta oli muitakin varauksia, se on voinut ehtiä jo lähteä seuraavalle, riippuu vähän, miten ripeästi henkilökunta on ehtinyt noutamattomat varaukset noukkia erikseen ja laittaa eteenpäin. Näet tilanteen menevällä osoitteessa luettelo.helmet.fi omiin tietoihisi. Jos kirja on poistunut tiedoistasi, ei auta kuin tehdä uusi varaus. Jos kirja näyttää olevan edelleen noudettavissa eli siitä ei ole ollut jonoa, soita heti aamulla kun noutokirjastosi on avattu ja kysy, voivatko he pitää varaustasi vielä voimassa.

Heikki Poroila