Minkä arvoisia ( euroissa) nämä tuotteet ovat, jos laittaisin myyntiin? 3 kpl pääsylippua v. 1980 olympia-kisoihin, 1993 painettu 1000 ruplan seteli, 1996…

Kysytty

Hei! Minkä arvoisia ( euroissa) nämä tuotteet ovat, jos laittaisin myyntiin? 3 kpl pääsylippua v. 1980 olympia-kisoihin, 1993 painettu 1000 ruplan seteli, 1996 jääkiekon mm-kisojen pääsylippuja 3 kpl Wiener Stadthal:leen, jääkiekon mm-kisojen pääsylippuja 1997 helsingissä, paperiversiona joukkueiden kokoonpano Saipa-Jokerit vuodelta 1984?

Vastaus

Vastattu

Kun kyse on tällaisista keräilykohteista, joilla ei ole lähtökohtaisesti mitään arvoa sinänsä (kuten vaikkapa kultakolikolla), niiden "arvo" eli myyntihinta riippuu kokonaan kysynnästä eli se selviää, jos joku on halukas niitä ostamaan. Sen saa selville vain laittamalla tuotteet myyntiin johonkin lähtöhintaan jollekin markkinapaikalle kuten tori.net tms.

Ainoastaan tuolla 1000 ruplan setelillä voi olla jokin "listahinta", koska seteleitä kerätään laajasti ja niitä myös hinnoitellaan. En kyennyt itse löytämään netistä venäläisten setelien arvoista mitään tietoa, mutta joku ammattimainen kauppias voi sen tietää.

Heikki Poroila