Otsikko
Minkä arvoinen on 10 pennin kolikko vuodelta 1865? Se on kuparin värinen, noin 3 mm halkaisijaltaan isompi kuin kahden euron kolikko ja suhteellisen…

Kysytty

Minkä arvoinen on 10 pennin kolikko vuodelta 1865? Se on kuparin värinen, noin 3 mm halkaisijaltaan isompi kuin kahden euron kolikko ja suhteellisen hyväkuntoinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rahojen keräilyarvoja voi katsoa kirjastossa Suomen rahat arviohintoineen -julkaisusta. Hinta riippuu suuresti kunnosta, jonka alan asiantuntija osaa arvioida parhaiten. Suomen numismaatikkoliiton sivuilla www.numismaatikko.fi on tietoa rahoista ja niiden keräilystä. Nettihuutokauppojen tarjouksista voi saada myös jonkinlaista osviittaa, katso esim. www.huuto.net (osastosta keräily).

9 ääntä
Asiasanat

Kommentit

minulla on kaks rahaa. 10 penniä 1865 ja 1905 nikolain aikasia, mikä hinta näillä kolikoilla.