Otsikko
Minä vuonna Alja Rahmanova kirjoitti kirjan ”Uusien ihmisten tehdas”? Venäjäksi vai saksaksi? Asuiko hän silloin vielä Neuvostoliitossa? Milloin ensimmäinen…

Kysytty

Minä vuonna Alja Rahmanova kirjoitti kirjan ”Uusien ihmisten tehdas”? Venäjäksi vai saksaksi? Asuiko hän silloin vielä Neuvostoliitossa? Milloin ensimmäinen painos suomeksi? Onko Juho Tervosen suomennos ainoa? Vuodelta 1936?

Vastaus

Vastattu

Alja Rahmanova kirjoitti teoksensa Uusien ihmisten tehdas maanpaossa Itävallassa venäjäksi, josta hänen itävaltalainen miehensä käänsi sen saksaksi. Kirjan ensimmäinen ja ainoa suomennos on tuo Juho Tervosen suomennos vuodelta 1936.

lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Aleksandra_Rahmanova