Millaisia kirjasarjoja löytyy koululle lainattavaksi lasten- ja nuortenkirjoista? Kyse on viidesluokkalaisista, joita on 15 oppilasta.

Kysytty

Hei

Millaisia kirjasarjoja löytyy koululle lainattavaksi lasten- ja nuortenkirjoista? Kyse on viidesluokkalaisista, joita on 15 oppilasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seinäjoen kaupunginkirjaston lasten- ja nuortenosastolla on lista kirjoista, joita kokoelmista löytyy enemmän kuin viisi nidettä. Lista voidaan toimittaa opettajille pyyntöjen mukaan esimerkiksi sähköpostitse. Varsinaisia pelkästään koulujen käyttöön tarkoitettuja kirjasarjoja ei kokoelmissa ole, mutta eri ikäisille sopivia lasten- ja nuortenkirjoja löytyy kuitenkin niin, että koko luokka tai puoli luokkaa voi lukea samaa kirjaa yhtä aikaa.
Opettajan kannattaa ottaa kirjasarjaa halutessaan ajoissa yhteyttä kirjastoon, koska kirjat kiertävät normaalisti asakkailla ja osa niistä voi olla lainassa. Siinä tapauksessa lainassa olevat varataan ja niitä voi joutua jonkun aikaa odottelemaan.
Opettajan kanssa voidaan sopia, että kirjastossa kootaan kirjasarja ja se toimitetaan koululle kirjastoauton mukana. Opettaja voi myös palauttaa kirjasarjan kirjastoautoon sitten, kun kirjoja ei enää tarvita.