Miksi Timo Hännikäinen on Helmet-hakemistossa nimetty näin: Hannikainen, Timo. Kaikkiin hyllyssäni oleviin Timo kirjoihin sukunimeksi on kuitenkin merkitty…

Kysytty

Miksi Timo Hännikäinen on Helmet-hakemistossa nimetty näin: Hannikainen, Timo. Kaikkiin hyllyssäni oleviin Timo kirjoihin sukunimeksi on kuitenkin merkitty hänen oikea sukunimensä eli Hännikäinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hain HelMetistä tekijän nimellä Hännikäinen, Timo ja sain alla olevan teoslistan. Nimellä Hannikainen, Timo en saanut mitään. Kokeilin hakua omalla työkoneellani ja kirjaston asiakaspäätteellä. Molemmissa sain saman tuloksen. Esiintyykö kyseinen ongelma vain tämän nimen kohdalla vai tapahtuuko sama muissakin skandinaavisia merkkejä (ä, å, ö) sisältävissä sanoissa? Ongelma saattaa piillä koneen tai selaimen asetuksissa.
Tässä lista teoksista, jotka ovat Timo Hännikäisen kirjoittamia tai joissa hän ollut kääntäjänä tai toimittajana: Istun vastapäätä : runoja / Timo Hännikäinen - Helsinki : WSOY, 2002., - Kilpailevan lajin muistomerkki : runoja / Timo Hännikäinen. - Turku : Savukeidas, 2005., - Taantumuksellisen uskontunnustus : esseitä / Timo Hännikäinen. - Turku : Savukeidas, 2007., - Aristoteles iltapäiväteellä ja muita kirjoituksia / Oscar Wilde ; suomentanut ja toimittanut Timo Hännikäinen. - Turku : Savukeidas, 2006., - Fenix [19]99 : [sanataiteen yhdistyksen julkaisu] : runoja ja proosaa / toimittaneet: Tuomas Juselius ja Risto Ahti ; [kirjoittajat: Timo Salomaa ... et al.] - Hämeenlinna : Sanataiteen yhdistys, 1999., - Teollinen yhteiskunta ja sen tulevaisuus / Theodore Kaczynski ; suomennos ja esipuhe: Timo Hännikäinen. - Turku : Savukeidas, 2005., - Naamioiden totuus ja muita esseitä / Oscar Wilde ; suomentanut Timo Hännikäinen. - Turku : Savukeidas, 2008., - Fenix 6 : runous / toimittaneet Timo Hännikäinen, Risto Ahti, Tuomas Juselius. - [Hämeenlinna] : [Sanataiteen yhdistys], 2005. Nämä löytyivät HelMetistä. Fennicasta löysin lisäksi seuraavat teokset: Menneen kesän pintaelämyksiä : runoja / Timo Hännikäinen
Julkaisija: Helsinki : Visio-kirjoittajat , 1996 : Trittum, - Ääni aamulla kello kolme / Charles Simic ; suomentaneet Timo Hännikäinen ja Aki Salmela Julkaisija: Helsinki : WSOY , 2008 (Vantaa : Hansaprint.