Otsikko
Miksi herttoniemen siirtolapuutarhan nimessä on herttoniemi vaikka se sijaitsee kulosaaren kartanon alueella.

Kysytty

miksi herttoniemen siirtolapuutarhan nimessä on herttoniemi vaikka se sijaitsee kulosaaren kartanon alueella.

Vastaus

Vastattu

Herttoniemen siirtolapuutarha voi sijaita nykyisen Kulosaaren alueella, mutta kun kaupunki 1927 osti alueen siirtolapuutarhaksi, alueen nimi oli Kulomaa. Tämä nimi ei kuitenkaan koskaan ollut vakiintunut käyttöön. Heerttoniemen ja Kulosaaren välinen salmi oli vuosien saatossa maan kohoamisen myötä kasvanut umpeen, joten puutarha-alue oli luontevaa nimittää Herttoniemen siirtolapuutarhaksi.

https://1591134.168.directo.fi/@Bin/95889b013911f790ff1797252ca62f35/15…