Mikä on Tuntemattoman sotilaan juoni? ....(pääpiirteittäin)

Kysytty

Mikä on Tuntemattoman sotilaan juoni? ....(pääpiirteittäin)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos et ole ehtinyt itse lukea kirjaa, Internetistä löytyy jonkin verran toisten tekemiä tutkielmia ym. kirjasta ja niistä löytyy selostusta myös juonesta. Jos olet tekemässä itse tutkielmaa, ethän kopioi toisten tekstiä ja mainitsethan työssäsi mistä olet tietosi saanut.

Tässä pari osoitetta:
http://www.yle.fi/radiomafia/sailio/sivu.50.shtml
Tuntemattoman sotilaan julkaisusta http://www.valve.fi/showcase/tuntematon/main.html
Helsingin Sanomien juttusarja http://www.hs.fi/juttusarja/tuntemattomat

Samaa kysymystä on kysytty aikaisemminkin, joten voit tutustua "Kysy kirjastonhoitajalta" arkiston aikaisempiin vastauksiin http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu/arkisto.aspx (Kirjoita hakulaatikkoon tuntematon sotilas). Myös Linkkikirjastoa kannattaa käyttää hyväksi tietoa etsittäessä, yllä olevista linkeistä kaksi viimeistä löytyi sieltä, http://www.kirjastot.fi/linkkikirjasto

263 ääntä

Kommentit

hyviä sivuja ne, mitkä avautuivat. 3/5 ei avautunut. :(

Linkit päivitetty. Terv. toimitus

Mielestäni kirjat kyllä kannattaisi lukea itse, eikä luottaa toisten ihmisten näkemyksiin liiaksi. Sama asia elokuvien suhteen. Jos lukee kriitikkojen kirjoittamia arvosteluja ja vertaa niitä itse näkemäänsä, voikin huomata olevansa niin eri mieltä, ettei uskoisi lukeneensa samaa kirjaa tai katsoneensa samaa elokuvaa. Juonikuvioiden painotus on myös joskus eri ihmisillä erilaista.

Milestäni 85-elokuva on täyttä paskaa

moi

1985 leffa paras.
Kertoo _varusmiespalveluksessa_ olevan konekivääri(puoli)joukkueen hyökkäyksistä Jatkosodassa Vienan Karjalaan ja paosta takaisin, joissa melkein kaikki kuolevat.
Valar morgulis.
että kansa osaisi olla antamatta arvoa Suomen HERROILLE jotka syöksivät kansan molempiin tarpeettomiin sotiin.
Linnan Testamentti on aseistakieltäytyjä Honkajoen rukous:
"Varjele Suomen kansaa HERROILTA jotka uudestaan lyövät päätämme Karjalan mäntyyn!"

Nyt Herrat ovat syösseet Suomen EU:n velkakurimukseen ja seuraavaksi Rouvat ajavat Natoon ja kaikkiin ytimiin siirtomaarengiksi, kuten HoaX-huijauksen 40 vekselimiljardilla ikuiseen velkaorjuuteen.
Päinvastoin kun propagandassa valehdellaan, Suomessa on yleensä ollut huono herraonni. Eivät surkeudet vahingossa ole tapahtuneet vaan kyvyttömän johdon sallimana: Snellman, Svinhuvud, Erkko, Kallio, Ryti, Mannerheim, Walden, Tanner, Koivisto, Aho, Lipponen, Ollila, Katainen, Niinistö, Marin.
Hyvät poikkeukset vähemmistönä: Sprengtporten, Armfelt, Paasikivi, Kekkonen, Väyrynen.