Mikä on tämän kirjan nimi? "Aavikolta löytyy kuollut/haavoittunut amerikkalainen sotilas, on ilmeisesti Irakin sodasta kysymys. Löytäjä ei kerro tastä…

Kysytty

Mikä on tämän kirjan nimi? "Aavikolta löytyy kuollut/haavoittunut amerikkalainen sotilas, on ilmeisesti Irakin sodasta kysymys. Löytäjä ei kerro tastä kyläläisille....Jossakin vaiheessa sotilaan omaiset lähtevät hakemaan etsimään häntä sieltä.

Aika suppeasti on tässä vinkkejä, mutta muistaakseni oli jotenkin palkittu kirja 2000-luvun seutuvilla

Vastaus

Vastattu

Hei!

Kyseessä voisi olla Dominique Sigaudin kirja Aavikkoromaani, joka on ilmestynyt suomeksi 2001. Ranskankielinen alkuteos L'Hypothèse du désert on ilmestynyt vuonna 1996. Kirjasammossa kirjaa kuvataan seuraavasti https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_4530