Otsikko
Mikä on Helsingin Puistolassa sijaitsevan Rukoushuoneentien nimen historia?

Kysytty

Mikä on Helsingin Puistolassa sijaitsevan Rukoushuoneentien nimen historia? Mitään rukoushuonetta siellä ei tällä hetkellä ole, eikä mitään omakotitaloa suurempaa rakennusta, joka olisi voinut olla mikään merkittävämpi seurakuntatila. Onko joku kadun vanhoista omakotitaloista ollut ko. rukoushuone? Minkä yhteisön ja miten tunnettu se on ollut?

Vastaus

Vastattu

Helsingin karttapalvelussa kerrotaan, että tien varrelle oli suunnitteilla rukoushuone, jota ei kuitenkaan rakennettu.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

"Helsingin kadunnimien" mukaan nimi Rukoushuoneentie on vahvistettu vuonna 1952, mutta se oli ollut käytössä jo ennen vuoden 1946 suurta alueliitosta.