Otsikko
Mihin perustuu se yleinen tapa, periaate että asiakkaan lainatiedot ovat salaisia?

Kysytty

Hei, mihin perustuu se yleinen tapa, periaate että asiakkaan lainatiedot ovat salaisia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Perustuu lakeihin. Se että kirjastojen asiakkaita koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä määritellään julkisuus- ja salassapitolainsäädännössä, laissa viranomaisten toiminnan julkisuudesta ja siihen liittyvissä laeissa :

EU:n yleinen tietosuoja-asetus (2016/679)

Laki yleisistä kirjastoista (1492/2016)

Laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta 621/1999)