Otsikko
Mihin Helmet-järjestelmän teosten tähditystä (lainaajan arvio 1-5 tähteä) käytetään? Pystynkö näkemään muiden tekemiä arvioita kirjoista ja levyistä?

Kysytty

Mihin Helmet-järjestelmän teosten tähditystä (lainaajan arvio 1-5 tähteä) käytetään? Pystynkö näkemään muiden tekemiä arvioita kirjoista ja levyistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teosten tähditystä käytetään teosten arvioimiseen. Kun joku on lukenut, kuunnellut tai nähnyt jonkin teoksen, hän voi halutessaan laittaa siitä tähtien avulla oman mielipiteensä näkyville muille. Se on tiedoksi muille HelMet-järjestelmän käyttäjille, jotka mahdollisesti harkitsevat kyseisen teoksen lainaamista. Muihin tarkoituksiin sitä ei käytetä.

Muiden arviot näet menemällä HelMet-järjestelmässä teoksen tietoihin. Jos tähdet ovat harmaita, teosta ei ole arvioitu. Jos kaikki viisi tai osa niistä on tummia, teoksesta on tehty arvio. Esim. Barack Obaman kirjasta Unelmia isältäni on tehty neljä arviota. Keskiarvo niistä on neljä tähteä. HelMetin kautta ei pysty näkemään kuka on nämä arviot tehnyt. Näkyvillä on vain lopputulos.