Martti Korpilahden laulu synnyinseudulle: löytyykö kyseistä laulua laulettuna miltään levyltä. Löytyykö levyä pääkaupunkiseuden kirjastoista? Yksi äänite on…

Kysytty

Martti Korpilahden laulu synnyinseudulle: löytyykö kyseistä laulua laulettuna miltään levyltä. Löytyykö levyä pääkaupunkiseuden kirjastoista? Yksi äänite on VOX AUREA IN CONCERT. Mistähän sen saisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tätä Aulis Raitalan Martti Korpilahden tekstiin tekemää laulua ei valitettavasti löydy HelMet-kokoelmasta äänitteenä, nuottina kylläkin.

Viola-tietokannan mukaan laulusta on olemassa muutamia levytyksiä, mutta ne voivat useimmat olla hankalia saada käsiin. Tässä listaa:

* Jyväskylän Studiokuoro: Kaikuja Keski-Suomesta (LP-levy 1975, Posetiivi PPLP-3)
* Pentti Saulio: Suvi-illan vieno tuuli (CD, 2015, SVT-15, ehkä omakustanne)
* Jämsän Kristillinen Kansanopisto: Herätkää riemuin laulamaan (CD, 2001, JÄMCD-05)
* Vox Aurea: Vox Aurea in concert (LP & KAS, 1989, Finnlevy JMMLP-02)

Näitä kaikkia voi kuunnella Kansalliskirjaston musiikkikirjastossa, mutta jos lainaksi haluaa saada, täytyy ottaa yhteyttä esimerkiksi Äänekosken kaupunginkirjastoon, jonka kokoelmassa sekä tämä Vox Aurean että Jyväskylän studiokuoron LP-levyt ainakin löytyvät. Levyjä voi pyytää kaukolainaksi oman lähikirjastonsa kautta, suoraan niitä ei Ääneköskelta voi tilata. Sähköpostiosoite on kirjasto@aanekoski.fi, puhelinnumero musiikkiosastolle 020-632 3284.

Heikki Poroila