Mahtaako tähkä-ärviästä löytyä lainattavaa yliopistotasoista tutkimustietoa?

Kysytty

Hei!
Mahtaako tähkä-ärviästä löytyä lainattavaa yliopistotasoista tutkimustietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Melinda-tietokannasta löytyi kaksi viittausta aiheeseen:
Wastewater treatment, plant dynamics and management in constructed and natural wetlands / Vymazal, Jan, toimittaja. [Dordrecht ; London] : Springer, cop. 2008, jossa on artikkeli Removal of heavy metals from industrial effluents by the submerged aquatic plant Myriophyllum spicatum L sekä
Control of Eurasian watermilfoil (Myriophyllum spicatum L.) in TVA reservoirs : environmental statement.
Chattanooga : Tennessee Valley Authority, 1972
Arto-tietokannasta löytyi seuraava viittaus:
Lindén, Eveliina:
The lethal and sublethal effects of the aquatic macrophyte Myriophyllum spicatum on Baltic littoral planktivores.
Julkaisussa:Limnology and oceanography. - Lawrence, KS :. - 0024-3590. - 50 (2005) : 2, s. 405-411
Julkaisuja saa lainaksi, kaukolainamahdollisuutta voitte tiedustella lähikirjastostanne.
Helsingin yliopiston Luonnontieteellinen museo ylläpitää Kasviatlasta, tässä linkki tähkä-ärviän levinneisyyskarttaan: http://koivu.luomus.fi/kasviatlas/maps.php?taxon=42239
Luonnontieteellisen museon kotisivut osoitteessa http://www.luomus.fi/fi