Lukujuhlassa jaettavaan kirjaan pitäisi löytää jokin runo, jossa mainitaan lukemisesta/ lukemaanoppimisesta.

Kysytty

Lukujuhlassa jaettavaan kirjaan pitäisi löytää jokin runo, jossa mainitaan lukemisesta/ lukemaanoppimisesta.

Vastaus

Vastattu

Suomussalmen kirjastolla oli aikanaan kirjanmerkki, johon oli painettu pätkä Hannele Huovin runosta "Kohta osaan."

Kirjanmerkki on nähtävissä Kirjastomuseon sivulla, kuvaa klikkaamalla saa näkyviin kokonaan:

http://www.kirjastomuseo.fi/fi/index.php/items/show/6068

Runo kokonaisuudessaan löytyy esimerkiksi teoksesta Hiiri mittaa maailmaa / Hannele Huovi & Elina Varta, Tammi 2019.