Otsikko
Luin ruotsalaiskirjailija Niklas Natt och Dagin karmean hyvän Tukholma-trilogian. Mutta mitäpä Niklas nyt puuhaa?

Kysytty

Luin ruotsalaiskirjailija Niklas Natt och Dagin karmean hyvän Tukholma-trilogian.
Mutta mitäpä Niklas nyt puuhaa? Ei ole kuulunut miehestä mitään.
Onko teillä tietoa tuleeko Natt och Dagilta uutta tuotantoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ruotsalaisen kustantajansa sivuilla löytyy tieto piakkoin ilmestyvästä uudesta teoksesta "Ödet och hoppet" ( Bokförlaget Forum, 2023). Se julkaistaan Ruotsissa nyt syyskuun lopussa. Teos sijoittuu vuoteen 1434 ja mukana juonessa kulkee mm. kirjailijan varhainen esi-isä Måns Bengtsson. Vaikuttaisi siltä, että tulossa olisi historiallinen romaanisarja.

Suomennoksesta ei ole vielä tietoja Suomen kustantamonsa sivuilla (Johnny Kniga). Odotettavissa on, että tulevan syksyn valintalistoilta tämä teos on valittavissa vuoden 2024 ilmestyvänä uutuutena (kevät/kesä). Tämä toki riippuu käännösaikataulusta.

Lähteet:

Ödet och hoppet (forum.se)