Otsikko
Luin nekrologin taiteilija Juhani von Boehmistä. Tuli mieleeni, että hänen isänsä Tuomas von Boehm manitaan useinkin jossakin lukemassani elämänkertakirjassa,…

Kysytty

Luin nekrologin taiteilija Juhani von Boehmistä. Tuli mieleeni, että hänen isänsä Tuomas von Boehm manitaan useinkin jossakin lukemassani elämänkertakirjassa, mutta en muista missä. Muistan vain, että kertojan suku (jonka päämies oli joku tunnettu taiteilija tai tiedemies) vietti kesänsä jossakin Saimaan saaressa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olli Valkonen on yhdessä Hans Eklundin kanssa kirjoittanut 1993 Otavan julkaiseman 112-sivuisen kirjan nimeltä Tuomas von Boehm. Kirjassa kuvataan hänen elämänsä ja taiteensa vaiheita. Kirjassa on myös kuvia hänen töistään.

3 ääntä

Kommentit

Hei, nekrologi oli Juhanin veljestä taidemaalari Eero von Boehmista. Juhani on vielä elossa. Suvun kesämökki on edelleen Saimaalla Joutsenossa. Tuomas von Boehm on mainittu monissa eri kirjoissa, sillä hän aikanaan oli aktiivinen kultturiseurapiireissä. hän tunsi mm. Tove Janssonin.