Luin joskus -80 ja -90-lukujen taitteessa nuortenkirjan, jonka nimeä tai kirjoittajaa en muista. Siinä oli Simone niminen lyhythiuksinen tyttö, joka meni…

Kysytty

Luin joskus -80 ja -90-lukujen taitteessa nuortenkirjan, jonka nimeä tai kirjoittajaa en muista. Siinä oli Simone niminen lyhythiuksinen tyttö, joka meni uuteen kouluun. Opettaja luuli häntä Simoniksi eikä Simone korjannut väärinkäsitystä vaan esiintyi poikana. Mikä kirja???

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjan tekijä on Ulf Starck ja nimi "Hömpät ja niuhot".Kirja on julkaistu suomeksi 1986 ja sen ISBN-numero on 951-0-13775-8.

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Mitä kirjassa tapahtuu kun simoneen rakastuu Katti niminen tyttö.
Miten Simonea kohdellaan?