Luen mielelläni kirjoja, joissa on kerätty knoppitietoa eri asioista. Näitä vain on hankala löytää, koska niille ei ole omaa kirjastoluokkaa. Olen kiinnostunut…

Kysytty

Hei!

Luen mielelläni kirjoja, joissa on kerätty knoppitietoa eri asioista. Näitä vain on hankala löytää, koska niille ei ole omaa kirjastoluokkaa. Olen kiinnostunut erityisesti luonnontieteitä ja historiaa koskevista kirjoista, mutta yleistietokin käy. Mitä tämäntyyppisiä kirjoja on olemassa? Esimerkkinä mainittakoon Jari Lehtisen Mielekäs maailmanhistoria ––.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastoluokasta 03 löytyy hakemiasi teoksia yleistiedon alalta. Tässä muutama esimerkki: Levy, Joel: Maailma paketissa: 3999 keskeistä faktaa; Schott, Ben: Schottin sekalaiset; Ultramoderni historia. Luonnontieteiden alalta mainio hakuteos on Bill Brysonin Lyhyt historia lähes kaikesta, joka on luokassa 50.1.