Löytyyköhän Tampereen kirjastoista (miel. pääkirjasto Metsosta tai Tesoman kirjastosta) kirjoja liittyen valtioon nimeltä Oman? Aina kirjoittaessani sanan …

Kysytty

Löytyyköhän Tampereen kirjastoista (miel. pääkirjasto Metsosta tai Tesoman kirjastosta) kirjoja liittyen valtioon nimeltä Oman? Aina kirjoittaessani sanan 'Oman' hakulaitteisiin, saan vastauksia kuten 'Oman elämänsä sankari'. Ajattelin kokeilla tätä kautta. Kiitos :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomenkielistä tietoa Omanista löytyy parhaiten kirjoista Maailma tänään, osa 15:Lähi-Itä (1999)ja Khan, Kirsti: Dubai ja muut Arabiemiirikunnat (1997). Englanninkielisiä teoksia ovat esim. seuraavat: Kay, Shirley: Enchanting Oman (1992), Robinson, Gordon: Arab gulf states (1996), Devine, Elizabeth: The travellrs´ guide to Middle eastern and North African customs and manners(1991) ja Oman & the UAE (1998). Kun haet tietoa PIKI-haulla, kannattaa asiasanaluukkuun laittaa Oman (tässä tapauksessa) ja jättää tekijä- ja nimeke-luukut tyhjäksi. Aineistolajiksi on syytä valita kirjat ja kirjastoksi kannattaa laittaa Tampereen kaupunginkirjasto ja siirtää ruksi kauno- ja tietokirjallisuuden kohdalta pelkän tietokirjallisuuden paikalle. Näin saa tulokseksi 12 viitettä, joiden saatavuutta voi sitten katsoa.