Löytyykö teiltä lisätietoa nuortenkirjailijasta nimeltä Jussi-Pekka Toivonen? (Teos "Saalistajat iskevät hämärässä")

Kysytty

Löytyykö teiltä lisätietoa nuortenkirjailijasta nimeltä Jussi-Pekka Toivonen? (Teos "Saalistajat iskevät hämärässä")

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jussi-Pekka Toivosesta löytyy tietoja Heitä luetaan -kirjasta (Kustannus-Mäkelä, 1990). Hänen ensimmäinen kirjansa julkaistiin Kontakti-sarjassa (Kauppiaitten Kustannus, 1970), jolloin J-P Toivonen oli vasta 11-vuotias. Kontakti-sarjassa ilmestyi myöhemmin useita hänen kirjojaan. Ne herättivät silloin suurta huomiota. Turun kaupunginkirjaston lasten- ja nuortenosastolla on siltä ajalta Pirkka-lehdestä ja Turkulaisesta koottuja lehtileikkeitä.