Löytyykö Seinäjoen kirjastosta Magnus Lindbergistä tietoa esim. CD/kasetti? Tai tietokirjoista tietoa?

Kysytty

Löytyykö Seinäjoen kirjastosta Magnus Lindbergistä tietoa esim. CD/kasetti? Tai tietokirjoista tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Magnus Lindbergistä löytyy tietoa mm. seuraavista teoksista:

Stenius, Caterina: Chaconne : Magnus Lindberg ja uusi musiikki, 2006.
Ammatti: säveltäjä : 2006 : yhdentoista suomalaisen säveltäjän puheenvuoro aikamme musiikista, 2006.
Suomen musiikin historia 4 : aikamme musiikki : 1945-1993 / Mikko Heiniö, 1995.

Myös esim. seuraavissa aikakauslehdissä on artikkeleita Magnus Lindbergistä:

Classica 2003:3, s. 64-65 (Arffman, Jari: Oman itsensä insinööri : Magnus Lindberg haastateltavana).
Rondo 2002:4, s.16-21 (Hautsalo, Liisamaija: Magnus Lindberg korostaa nyt käytännön muusikkoutta).
Classica 2002:1, s. 9-11 (Bsehania, Edward C.: Kaksoismuotokuva : brittitoimittaja tapasi ajankohtaiset ystävykset Magnus Lindbergin ja Esa-Pekka Salosen).

Seinäjoen kaupunginkirjastosta löytyy Magnus Lindbergin musiikkia usealta cd-levyltä. Levyistä uusin on Lindbergin Clarinet concerto vuodelta 2005 esittäjinä Kari Kriikku (klarinetti) ja Radion Sinfoniaorkesteri.