Otsikko
Löytyykö sanoja koulussa 1960 luvulla laulettuun lauluun, joka alkaa Vierahia tullut on, hakamaassa heitä jo on. Kärpässienen suuri suku vaati paljon maata…

Kysytty

Löytyykö sanoja koulussa 1960 luvulla laulettuun lauluun, joka alkaa
Vierahia tullut on, hakamaassa heitä jo on. Kärpässienen suuri suku vaati paljon maata.......

Sävel kyllä on muistissa.

Vastaus

Vastattu

Laulun nimi on "Sienilaulu" tai joissakin julkaisuissa alkusanojen mukaan "Vierahia tullut on". Sen on säveltänyt J. N. Lahtinen ja sanoittanut Siiri Lameri (eli Siiri Lampén). Kärpässienikin laulussa mainitaan, mutta paljon maata vaatii "karvalaukun suuri suku". Sanoituksissa on pieniä eroja eri julkaisuissa.

Laulun sanat sisältyvät esimerkiksi seuraaviin nuotteihin:

Lasten laululeikkejä. 1 / koonnut Tyyni Leppo (Vierahia tullut on; Fazer, 1958)

Ingman, Olavi: Laulu ja soitto : säestykset laulukirjaan Laula sinäkin (Sienilaulu; WSOY, 1953)

Lahtinen, J. N.: Alakansakoulun laulu- ja laululeikkikirjan säestykset. 2 (Sienilaulu; Valistus, 1933)

Lahtinen, J. N.: Alakansakoulun laulu- ja laululeikkikirja / toimittaneet J. N. Lahtinen ja Siiri Lampén (Sienilaulu; Valistus, 1927)

Kanto - kansalliset toimijatiedot: Lameri, Siiri:

https://finto.fi/finaf/fi/page/000198976