Löytyykö näitä kirjoja mistään kirja verkko kaupasta? Että voisi ostaa omaksi. mistään kirja verkko kaupasta en näitä kirjojoja löytänyt??... että voisi ostaa…

Kysytty

Löytyykö näitä kirjoja mistään kirja verkko kaupasta? Että voisi ostaa omaksi. mistään kirja verkko kaupasta en näitä kirjojoja löytänyt??... että voisi ostaa ihan omaksi ettei tarvitsisi lainata. Nummenmaa, Tapio; Anna, Raija : Lapsen kehitys ja kasvatus. Helsinki: Otava 1980 Dyer, Wayne W. : Mitä toivot lapsellesi?. 1986 Kärkkäinen, Veli-Matti : Rakkautta ja rajoja : Terveen kurinpidon periaatteet ja menetelmät. Vantaa: Rv-kirjat 1990 Prekop, Jirina : Pikkutyranni : lapsi tarvitsee rajat. Helsinki: Otava 1990 Hytönen, Juhani: Lapsikeskeinen kasvatus. 1992 Hänninen, Ville : Retrovauvat : suomalaista lasten historiaa. Helsinki: Ajatuskirjat 2008 Andersen, Heidi : Tietoisen läsnäolon opas vanhemmille. Helsinki: Basam Books 2010 Rotkirch, Anna : Yhdessä : lapsen kasvatus ei ole yksilölaji. Helsinki: WSOY 2014 Paalasmaa, Jarno : Maailman parhaat kasvatusajatukset. Helsinki: Into 2016 Isoaho, Päivi; Kinnunen, Saara; Meklin, Elli : Suhteista siiville : vanhemman opas. Keuruu: Aikamedia 2018

Vastaus

Vastattu

Verkkokaupat voivat myydä vain sellaisia kirjoja, joita kustantajilla ja tukuilla on varastossa. Löysin ihan googlaamalla helposti kolme uusinta kirjaa eli ne kyllä pystyy ostamaan, jos ei yhdestä paikasta niin ainakin etsimällä sellaisen, joka niitä pitää tarjolla. Vanhempia kirjoja joutuu metsästämään omakseen antikvariaateista, kuten entisaikaankin. Nyt on kuitenkin käytettävissä divareitten verkkopalvelut, joista melko nopeasti näkee, onko jotain kirjaa tarjolla. Antikvariaatti.net on hyvä osoite aloittaa etsiminen, samoin Antikvaari ja Antikka.

Kirjastonhoitajana tietysti pohtii, eikö lainaaminen kirjastosta kuitenkin olisi nopeampi, helpompi ja halvempi tapa tutustua kasvatusajattelun muuttumiseen? KIrjastot ovat olemassa juuri sen takia, että kirjojen painos myydään nopeasti loppuun ja on hyvä, että jostain ne sitten kuitenkin löytyvät. Isoimmat kaupunginkirjastot pystyvät todennäköisesti tarjoamaan ainakin useimmat etsityistä nimekkeistä helposti. Kirjaston vaihtoehto kannattaa pitää mielessä, jos tuolla antikvariaattien maailmassa ei onnista.

Heikki Poroila