17.12.2016

Löytyykö mistään "Lumikki ja 7 kääpiötä" -kirjan versiota jostain 60-luvulta (olin saanut kirjan lahjaksi -65, sittemmin hävinnyt). Kirja on kooltaan suljettuna n A4- kokoa (muistaakseni), kantta seuraava sivu jotain harmaavalkoista kuvitusta (lumihiutaleita?), ja tekstisivut olivat suhteellisen isoilla kirjaimilla (lapsille), ja kuvasivut erikseen hienompaa, kiiltävää paperia? Kansia en muista, koska olivat hävinneet. Yksi kirjan kuva oli kasvokuva punatukkaisesta pahasta äitipuolesta.

20.12.2016
20.12.2016

Lumikki ja seitsemän kääpiötä /

Bibliographic Record Display

Nimeke:Lumikki ja seitsemän kääpiötä / suomeksi kert. Mirja Rutanen.

Kieli:suomi
Julkaistu:Helsinki : Kirja-Lito, [1965]

Ulkoasu:94, [1] sivua : kuvitettu ; 4:o

Alkuteoksen kieli:und

Muu(t) tekijä(t):Rutanen, Mirja.

Kirjaa ei löydy Helsingin kaupunginkirjastosta eikä Kuopion varastokirjastosta. Kansalliskirjastosta sen saa lukusaliin luettavaksi.

Olen itse saanut kirjan 1966 syntymäpäivälahjaksi. Kuvat ovat todella vaikuttavat. Paha äitipuoli punaisine hiuksineen on kuin suoraa Angelica-sarjasta. Olen ollut töissäkin antikvariaateissa, enkä ole koskaan nähnyt tätä myytävänä. Samassa sarjassa on ilmestynyt myös Punahilkka. Onkohan yhtä vaikuttava kuvitukseltaan?