Otsikko
Löytyykö kirjastoista kaikkia Merja Jalon Nummelan ponitalli -sarjaan kuuluvia kirjoja?

Kysytty

Löytyykö kirjastoista kaikkia Merja Jalon Nummelan ponitalli -sarjaan kuuluvia kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Selvitykseni mukaan Nummelan ponitalli -sarjassa on tähän mennessä ilmestynyt 59 eri kirjaa. Kaikki muut ovat joissakin Hämeenlinnan kirjasissa ( pääkirjastossa, Jukolan tai Tuomelan kirjastoissa tai kirjastoautossa) paitsi Hevossaaren vanki, joka puuttuu kokonaan. Se on Kalvolan, Lammin tai Rengon kirjastoissa. Sieltä sen voi saada seutuvarauksena 2,50 euron hinnalla tai lkäymällä itse näissä kirjastoissa. Hämeenlinnan kirjastokorttia voi käyttää myös lähikuntien kirjastoissa.
Jos etsit tähän sarjaan kuuluvia kirjoja Nummelan ponitalli –nimellä, jäävät tiettyjen luettelointisääntöjen takia löytymättä seuraavat kirjat : Maailman paras hevonen, Ponisaaren kirous, Ponitalli vaarassa ja Voittoratsukko. Nämäkin kirjat ovat pääkirjastossa tai muissa kaupunginkirjaston toimipaikoissa. Hyvän avun Num elan ponitalli –kirjojen löytämiseksi saat myös oppaasta , jonka nimi on Lasten ja nuorten jatko- ja sarjakirjat. Sitä voit pyytää käyttöösi eri kirjastojen virkailijoilta.