Löytyykö helsingin tai kirkkonummen kirjastoista mitää kirjaa Jean D´Arc:sta..englannin kielisetkin auttas jotain tai vinkki jostain nettisivustosta missä…

Kysytty

Löytyykö helsingin tai kirkkonummen kirjastoista mitää kirjaa Jean D´Arc:sta..englannin kielisetkin auttas jotain tai vinkki jostain nettisivustosta missä olisi tietoa kyseisestä henkilöstä..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Kirkkonummen kunnankirjastosta löytyy ruotsinkielinen elämäkertateos: STOLPE, SVEN: JEANNE D'ARC. Lyhyet henkilötiedot löytyvät esimerkiksi seuraavasta teoksesta: NENONEN: Historian suursanakirja, 1998. Laajempia artikkeleita löytyy esimerkiksi seuraavista teoksista:

1. OTAVAN SUURI MAAILMANHISTORIA : OSA 9, ss. 99-109
2. GRIMBERG : KANSOJEN HISTORIA : 9, ss. 391-416
3. OTAVAN SUURI ENSYKLOPEDIA : 3, s. 2367
4. COLE : MATKAOPAS HISTORIAAN : RANSKA, ss. 68-70
5. THE NEW ENCYCLOPAEDIA BRITANNICA... : MACROPAEDIA 10, ss. 225-228

Muistakin yleistietosanakirjoista löytyy tietoja Jeannesta, mutta näillä pääset jo varmaan hyvin alkuun. Kaikki yllä olevat kirjat kuuluvat Kirkkonummen kirjaston kokoelmiin.

Helsingin seudun kirjastoista löytyy seuraavanlaista aineistoa (jätin ruotsin- ja ranskankieliset, sekä videot ja cd-levyt(musiikkia)pois listasta:

Tekijä: Morpurgo, Michael
Nimeke: Joan of Arc of Domrémy
Julkaisutiedot: London, Pavilion, 1998
Aineistolaji: KIRJA

Tekijä: Storr, Catherine
Nimeke: Joan of Arc
Julkaisutiedot: London, Methuen Children's Books, 1985
Aineistolaji: KIRJA

Tekijä: Boutet de Monvel, Maurice
Nimeke: Joan of Arc
Julkaisutiedot: London, Hodder and Stoughton, 1981
Aineistolaji: KIRJA

Tekijä: Pulla, Armas J.
Nimeke: Jeanne d'Arc, neitsytsoturi
Julkaisutiedot: Jyväskylä, Gummerus, 1938
Aineistolaji: KIRJA

Tekijä: Sackville-West, V.
Nimeke: Saint Joan of Arc born january 6th, 1412, burned as heretic, may 30th, 1431, canonised as a saint, may 16th, 1920
Julkaisutiedot: London, Cobden-Sanderson, 1936
Aineistolaji: KIRJA

Tekijä: Fries, Ellen
Nimeke: Kuuluisia naisia
Osa: [1], Jeanne d'Arc, Maria Teresia, Vittoria Colonna, Madame de Sévigné
Julkaisutiedot: Helsingissä, Otava; 1911
Aineistolaji: KIRJA

INTERNET

Hyvät englanninkieliset sivut löytyvät osoitteesta: http://www.smu.edu/ijas/
Katso erityisesti sivulla olevat linkit kohdasta Joan links.

Toisia englannikielisiä sivuja:

http://www.artcult.com/arc.html

http://www.edu.pe.ca/easternkings/joanark.htm

http://users.ids.net/~st_joans/

Jos haluat löytää Internetistä vielä muuta, käy osoitteessa www.makupalat.fi -> Historia -> Keskiaika. Edelliset linkit löysin tämän oivallisen aihehakemiston avulla.