Otsikko
Löytyykö Australian aboriginaalien unimaailmasta/uniajasta jotakin kirjallisuutta?

Kysytty

Löytyykö Australian aboriginaalien unimaailmasta/uniajasta jotakin kirjallisuutta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Australian aboriginaalien unimaailmasta/uniajasta löytyy suomen kielellä tietoa teoksesta Uskontojen maailma / Ninian Smart (2005).

Englannin kielellä löytyy tietoa seuraavista teoksista.

  • Creation stories : landscapes and the human imagination / Anthony Aveni (2021).
  • The politics of ritual in an aboriginal settlement : kinship, gender, and the currency of knowledge / Françoise Dussart (2000).
  • Archaeology of the dreamtime : the story of prehistoric Australia and its people / Josephine Flood (1995).
  • Ancestral power : the Dreaming, consciousness and Aboriginal Australians / Lynne Hume (2002).
  • Dreamtime politics : religion, world view and utopian thought in Australian aboriginal society / Erich Kolig (1989).
  • Voices of the first day : awakening in the aboriginal dreamtime / Robert Lawlor (1991).
  • The dreamtime : Australian aboriginal myths / in paintings by Ainslie Roberts ; with text by Charles P. Mountford (1980).
  • Dreamtime heritage : Australian Aboriginal myths in paintings / by Ainslie Roberts and text by Melva Jean Roberts (1975).
  • Indigenous Australian voices : a reader / edited by Jennifer Sabbioni, Kay Schaffer, and Sidonie Smith (1998).

Aiheesta löytyy tietoa myös internetistä hakusanoilla "aboriginaalit uniaika" sekä englannin kielellä hakusanoilla "aboriginal dreamtime".

1 ääntä

Kommentit

Muuan brittikirjailija kirjoitti aboriginaalien uniajasta ja tarinapoluista romaanin, joka suomennettiin 1990-luvulla (muistaakseni). Nimet unohtuneet. Löytyisikö?