Otsikko
Löytyisikö mistään tietoa eräästä lastenlaulusta, jossa laulettiin näin: "Santtu-siili katsoo metsään huolissaan. Lehdet polun peittää, syys sen aikaan saa…

Kysytty

Hei! Löytyisikö mistään tietoa eräästä lastenlaulusta, jossa laulettiin näin: "Santtu-siili katsoo metsään huolissaan. Lehdet polun peittää, syys sen aikaan saa. Kuka voisi auttaa, polun puhdistaa, ettei pienet siililapset eksyis matkallaan."

Vastaus

Vastattu

Hei!

Laulu on Hannu Tammisen Santtu-siili, joka on julkaistu vuonna 1992 ilmestyneessä Laulutuuli-nuottikirjassa. Myöhemmin ilmestyneistä saman nimisistä nuottikirjoista kyseistä laulua ei löydy. Mainitsemanne sanat ovat laulun alusta. Kaikkiaan laulussa on neljä säkeistöä.