Otsikko
Löysimme maakellarin kaivamisen yhteydessä esineen, joka näyttää kivikirveen päältä. Missä tällaisia löytöjä tutkitaan?

Kysytty

Löysimme maakellarin kaivamisen yhteydessä esineen, joka näyttää kivikirveen päältä. Missä tällaisia löytöjä tutkitaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esine, jota epäillään muinaisesineeksi, toimitetaan Museovirastoon tai lähimpään maakuntamuseoon.
Museoviraston sivuilla on ohjeet kuinka toimia, kun on löytänyt irtaimen muinaisesineen, osoitteessa:
http://www.nba.fi/fi/tietopalvelut/esinekokoelmat/arkeologiset_esinekok…