Kysyisin missä elokuvassa soi harmony sistersin esittämä laulukappale sataman valot

Kysytty

kysyisin missä elokuvassa soi harmony sistersin esittämä laulukappale sataman valot

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalaisen Elonet-tietokannan mukaan lauluyhtye Harmony Sisters esiintyi vuonna 1942 tehdyssä lyhyessä dokumenttielokuvassa "Välähdyksiä Propaganda-aseveljien toivekonsertista". Tietokannassa ei ole mainintoja ohjelmistosta, mutta on täysin mahdollista, että yhtye olisi laulanut tämän Wlhelm Groszin laulun "Harbour lights", sillä yhtye levytti sen vuonna 1940.

Muita elokuvia, joissa Harmony Sisters on ollut mukana, ovat Nyrki Tapiovaaran ohjaama "Kaksi Vihtoria" (1939) ja "Onnellinen ministeri" (1941), mutta kummassakaan näistä ei Elonetin tarkkojen luetteloiden mukaan kuulla tätä laulua "Sataman valot". Vuoden 1939 elokuvassa yhtye laulaa Godzinskyn sävellyksen "Hymyillen", vuoden 1941 elokuvassa Godzinskyn laulut "Mainostoimistolaulu" ja "Raitiovaunulla".

Jos kysyjällä kuitenkin on varma tieto siitä, että laulu kuullaan jossain kaupallisessa elokuvassa, vaikuttaa valitettavasti siltä, ettei Elonet tunne tapausta.

Heikki Poroila