Otsikko
Kuule semmonen juolahti mieleen et,,,ku joskus 2000 luvulla lainasin semmosen levyn kempeleen zeppeliinin kirjastosta kun en muista nimeä ihan tarkkaan mutta…

Kysytty

hei kuule semmonen juolahti mieleen et,,,ku joskus 2000 luvulla lainasin semmosen levyn kempeleen zeppeliinin kirjastosta kun en muista nimeä ihan tarkkaan mutta siinä oli kuuluisa hanuristi velimatti järvenpää ja j karjalainen ja sillä levyllä oli biisit sua muistin jääkukkasin ja muistaakseni semmonen biisi kun unohtuneet,,siin sanat meni jotenki näin et....kun kaikki muut on lähteneet ja sali tyhjä on.... seurassas vain kaljat lämmenneet ....unohtuneet. sä nouset ylös narikassa tuttupoke hyvääyötäsulle toivottaa,aaa. ja narikassa unohtuneet lippalakit käsineet taas sua muistuttaaa- eli nämä biisin sanat mua kummittelee,.. voisko saada tuon levyn nimen niin voisin sen ehkä jostakin hankkia kiitos

Vastaus

Vastattu

Unohtuneet-niminen kappale löytyy Veli-Matti Järvenpään levyltä Pitkä hehku (1995). Kappaleen on säveltänyt ja sanoittanut J. Karjalainen.

"Sua muistin jääkukkasin" puolestaan löytyy Mika Sundqvistin levyltä Kuuhulluus (2003). Sävellys on ulkomainen, mutta suomenkielisen tekstin teki J. Karjalainen.

Pitkä hehku: https://outi.finna.fi/Record/outi.302025#componentparts

Kuuhulluus: https://outi.finna.fi/Record/outi.1239392?checkRoute=1