Otsikko
Kun pitkän ajan kestää ajalliset kun myrkkykäärme puree vaikkapa ihmistä, onko se vain vain puraisu vaiko pitempi aika ja kuinka pitkä, jos... Kaikki…

Kysytty

Kun pitkän ajan kestää ajalliset kun myrkkykäärme puree vaikkapa ihmistä, onko se vain vain puraisu vaiko pitempi aika ja kuinka pitkä, jos... Kaikki asiasta kertovat linkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ihminen ei ole kyylle saalis, joten sen ensimmäinen isku voi olla ns. myrkytön varoitusisku. Puraisu on aina lyhytaikainen, kyy ei jää koiran lailla puremaan kohdettaan, koska tarkoitus on vain myrkyn siirtäminen. Kerrotaan kyllä juttuja käärmeistä, jotka ovat iskeneet kumisaappaaseen ja hampaat ovat jääneet siihen kiinni. Se ei ole kuitenkaan käärmeen tarkoitus vaan vahinko.

Kyyn pureman terveysvaikutuksista ja toimenpiteistä on tietoa oheisten linkkien takana. Kyyn puremaan on aina suhtauduttava vakavasti, vaikka se ei aikuiselle ihmiselle ole välttämättä hengenvaarallinen.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
http://www.tohtori.fi/?page=3830134&id=4565283

Heikki Poroila