Kumpaa sukupuolta ovat poliisin, tullin ym. käyttämät työkoirat.?Nartuilla on kiima kahdesti vuodessa ja silloin ne ovat hajamielisiä ja eivätkä töissä…

Kysytty

Kumpaa sukupuolta ovat poliisin, tullin ym. käyttämät työkoirat.?Nartuilla on kiima kahdesti vuodessa ja silloin ne ovat hajamielisiä ja eivätkä töissä parhaimmillaan. Urokset taas tulevat kaheleiksi ja usein "kuuroiksi" haistettuaan kimaisen nartun tai sellaisen omistajan. Käytetäänkö leikattuja uroksia valtion palveluksessa? Entä narttuja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Täällä näkövammaispuolella tutuin koiran palvelusmuoto on opaskoira. Pekka Korri Opaskoirakoulusta kertoi, että opaskoiran sukupuolella ei ole väliä, mutta kaikki Opaskoirakoulusta käyttöön tulevat opaskoirat leikataan.