Otsikko
Kuka on levyttänyt kappaleen Nainen, siis Kari Tapion lisäksi

Kysytty

Kuka on levyttänyt kappaleen Nainen, siis Kari Tapion lisäksi

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämän Pedro Paulin laulun "Mujer" ovat Rauni Koudan suomenkielisiin sanoihin "Nainen" levyttäneet Kari Tapion lisäksi ainakin Einö Grön, Juhani Markola, Tuomo Salmi, Esko Rahkonen, Eila Pienimäki, Matti Tapani, Kari Hautasaari, Markku Suominen ja Rainer Nyman.

Heikki Poroila
Tikkurilan kirjasto

2 ääntä

Kommentit

Mistä löytyisi tämän Kari Tapionkin levyttämän Nainen -kappaleen alkuperäiskielinen esitys, Mujer?

Kappaletta ei ole kai levytetty tuolla nimellä ylipäänsä koskaan. Jostakin iskelmäaiheisesta kirjasta tms. muistan lukeneeni, että säveltäjä, espanjalainen Pedro Paulí, oli ravintolamuusikkona Suomessa, ja hänen sävelmänsä päätyi sitä kautta Reino Helismaan suomeksi sanoitettavaksi ja sitten alun perin Eila Pienimäen levyttämäksi vuonna 1962.

Alkuperäisenä versiona jouduttaneen pitämään tätä Pienimäen esitystä, joka on tyylillisesti aika toisenlainen kuin esim. Kari Tapion:

https://www.youtube.com/watch?v=PmoQ3CbOp_0