Kuka on kirjoittanut runon "Ajolähtö".

Kysytty

Kuka on kirjoittanut runon "Ajolähtö".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mahtaneekohan kyseessä olla Mikko Alatalon ja Harri Rinteen tunnettu laulu Ajolähtö, joka alkaa sanoilla "Mies mieheltä elämään ajetaan ne jotka tuntevat hien tuoksun. Pesä pesältä pelaajat poltetaan, harvat tekevät kunniajuoksun...". Teksti löytyy esim. kokoelmasta Alatalo, Mikko : Maalaispojan lauluja. 2001.

1 ääntä

Kommentit

Vastausta ei tullut suoraan kysymykseen kenen kirjoittama tuo teksti on. Onko se Alatalon vaiko Rinteen?

Fono.fi:ssä (http://www.fono.fi) on tarkemmin avattu Rinne & Alatalo -merkintä. Kappale on Alatalon ja Rinteen yhdessä säveltämä ja sanoittama: Alatalo, Mikko (sävellys, sovitus, sanoitus). Rinne, Harri (sävellys, sanoitus).
Toimitus